Strona główna / Szkolenia / SKUTECZNE WYSTĄPIENIA PUBLICZNE W MEDIACH

SKUTECZNE WYSTĄPIENIA PUBLICZNE W MEDIACH


Dla kogo jest to szkolenie?


Szkolenie skierowane do każdego kto zastanawia się nad promocją swojej działalności w formacie wideo, twórcy YOUTUBE, osoby publikujące treści wideo mające na celu docieranie do grup zainteresowania treściami i promocją usług produktów w internecie.


Kiedy odbędzie się szkolenie ?

16-17.04.2024 r.

Jaka jest forma szkolenia?

Szkolenie odbędzie się w formie stacjonarnej.


Ile trwa szkolenie?

Szkolenie trwa łącznie 16 h (rozłożone na dwa dni).


Czego nauczysz się podczas szkolenia?

Celem szkolenia medialnego jest podniesienie kompetencji komunikacyjnych uczestników z rozmówcą, kamerą i mikrofonem w sytuacji wystąpienia publicznego. Dostarczamy uczestnikom szkolenia niezbędnych narzędzi ułatwiających wystąpienie przed kamerą. Wszystkie ćwiczenia są nagrywane , odtwarzane i szczegółowo analizowane. Podczas analizy trener zwraca uwagę na błędy zarówno w formie werbalnej jak i niewerbalnej wystąpienia. Każdy uczestnik otrzymuje skrypt oraz nagrany materiał z ćwiczeń.


Kto poprowadzi szkolenie?

Maciej Orłoś

Dziennikarz nowych mediów, influencer, laureat 4 Wiktorów i 2 Telekamer, przez ponad 25 lat prowadzący Teleexpress i inne programy dla TVP, od niedawna gospodarz programów w telewizji WP, obecnie twórca internetowy prowadzący autorski program na kanał YouTube.


Program szkolenia:

DZIEŃ I

Wprowadzenie do tematu-teoria:

  • warstwa werbalna i niewerbalna wystąpienia, m.in. aura emocjonalna, gestykulacja, detale w wyglądzie, dykcja, język, konstrukcja wystąpienia
  • scena/kulisy- jak wyznaczać granice, rola rekwizytu

Podstawowe źródła komunikacji:

  • mowa ciała (mimika, gesty, terytorium)
  • parajęzyk (ton głosu, barwa, tempo mówienia), słowa

Sztuka wywoływania pierwszego wrażenia:

  • wygląd zewnętrzny
  • postawa
  • głos
  • powitanie
  • uśmiech
  • kontakt wzrokowy

Techniki walki z tremą:

  • podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne, tzw. "trudni ludzie"- osoby utrudniające przebieg prezentacji i reakcja na ich zachowanie, pułapki w argumentacji i "tricki pod publikę", co trzeba wiedzieć o uczestnikach prezentacji?

Autoprezentacja:

  • wystąpienia "zapoznawcze" podczas konferencji- "kilka słów" o sobie w swojej firmie, odebranie nagrody, tzw. "thank you speech"
  • konferencja prasowa (uczestnicy podzieleni na grupy- praca w zespole)

DZIEŃ II

Autoprezentacja medialna: specyfikacja budowania wizerunku oraz jak widzą nas inni.

Trochę teorii- wykład

Komunikacja niewerbalna w praktyce:

  • co naprawdę dociera do widza?
  • dobre praktyki i najczęściej popełniane błędy

Ćwiczenia metod na dobry początek spotkania z widownią:

  • cytat
  • interakcja
  • opowiadanie historii
  • zastosowanie rekwizytów
  • udzielenie wywiadu- ćwiczenia przerzucania mostów
  • jak odpowiadać na trudne pytania- elementy sytuacji kryzysowej

Jak dobrze odpowiadać na trudne pytania:

  • kultura i etykieta rozmowy
  • jak opanować stres
  • jak reagować na przeszkadzanie i prowokację

Warsztaty kamerowe:

  • setka
  • setka z dopytaniem
  • rozmowa "na żywo" z dziennikarzem

Jakie materiały otrzymam?


1. Prezentację w formie elektronicznej.
2. Certyfikat ukończenia szkolenia.
3. Pliki dokumentów w formacie WORD.


Więcej informacji:


W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat szkolenia i rejestracji w BUR prosimy o kontakt ze specjalistą ds. szkoleń Jolantą Caderą.

e-mail: jolanta.cadera@biurex.pl
tel. 607 033 240